Przedszkola Niepublicznego „Bajkowe Nutki 2”
- 6.30-8.10 Przyjmowanie dzieci do przedszkola, zabawy indywidualne i grupowe; dowolne i inspirowane, praca wyrównawcza i stymulacyjna. korzystanie z gier i układanek stolikowych, zabawy zorganizowane w kole lub przy muzyce, utrwalenie opanowanych w przedszkolu wierszy, piosenek, zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych,
- 8.10-8.15 Czynności porządkowe po zajęciach porannych, przygotowanie do śniadania – wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk, czynności samoobsługowe,
- 8.15-9.00 Śniadanie i przygotowanie do zajęć, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole. Zwracanie uwagi na prawidłową postawę dziecka podczas spożywania posiłków-edukacja zdrowotna, wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych,
9.00 –9.15 Zestaw ćwiczeń porannych, czynności higieniczne, opanowanie umiejętności prawidłowego mycia zębów,
9.15 – 10.15 Zajęcia edukacyjne z całą grupą, wynikające z podstawy programowej w sali lub na powietrzu prowadzone w/g planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową - 10.00- 10.15 czynności organizacyjno – porządkowe /w zależności od gr. wiekowej/, ubieranie się dzieci – wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy – zachowanie kolejności zakładania odzieży, wdrażanie do samodzielności,
Przedszkola Niepublicznego „Bajkowe Nutki 2”
- 6.30-8.10 Przyjmowanie dzieci do przedszkola, zabawy indywidualne i grupowe; dowolne i inspirowane, praca wyrównawcza i stymulacyjna. korzystanie z gier i układanek stolikowych, zabawy zorganizowane w kole lub przy muzyce, utrwalenie opanowanych w przedszkolu wierszy, piosenek, zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych,
- 8.10-8.15 Czynności porządkowe po zajęciach porannych, przygotowanie do śniadania – wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk, czynności samoobsługowe,
- 8.15-9.00 Śniadanie i przygotowanie do zajęć, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole. Zwracanie uwagi na prawidłową postawę dziecka podczas spożywania posiłków-edukacja zdrowotna, wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia zębów, czynności samoobsługowe,
9.00 –9.15 Zestaw ćwiczeń porannych, czynności higieniczne,
9.15 – 10.15 Zajęcia edukacyjne z całą grupą, wynikające z podstawy programowej w sali lub na powietrzu prowadzone w/g planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową - 10.00- 10.15 czynności organizacyjno – porządkowe /w zależności od gr. wiekowej/, ubieranie się dzieci – wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy – zachowanie kolejności zakładania odzieży, wdrażanie do samodzielnośc
- 10.15 – 11.45 – pobyt na świeżym powietrzu, spacery wycieczki, zabawy dowolne na placu przedszkolnym, nauka bezpiecznego korzystania z urządzeń rekreacyjnych, przestrzegania ustalonych zasad i norm panujących w grupie, zabawy oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację,
- 11.45-12.15 Zajęcia edukacyjne z całą grupą, warsztaty wynikające z podstawy programowej, j. angielski, j. niemiecki, oraz warsztaty z rytmiki, zajęcia taneczne, gimnastyka korygująca wady podstawy ,warsztaty przyrodnicze, z robotyki ,ceramiczne, teatralne itp.
- 12.15- 12.45 Obiad (I danie – zupa), wdrażanie dzieci do samoobsługi, wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych, obiad – praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką, zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw, pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się,
12.45-13.45 Relaks, słuchanie bajek warsztaty , zabawy indywidualne i zespołowe, dowolne i organizowane, zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych, zabawy integracyjne, planszowe, konstrukcyjne, plastyczno- techniczne. - 13.45-14.30 Obiad ( II danie) wdrażanie dzieci do samoobsługi, wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych, obiad – praca nad prawidłowym posługiwaniem się widelcem, zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw, pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się, dbanie o utrzymanie czystości na stolikach.
- 14.30-15.50 Relaks, zabawy zespołowe, czynności porządkowe i higieniczne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spektakle teatralne
- 15.50-16.10 Zabiegi higieniczne i Podwieczorek
- 16.00 – 17.25 – realizacja propozycji dzieci i nauczycielki w zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym,
Wspólne zabawy i gry Rozchodzenie się dzieci